Tverrfaglig samarbeid gir resultater
Kundeservice har siden før den nye Ruter-appen ble lansert, vært en viktig sparringspartner i arbeidet med appen. Da Ruter skulle lansere en kampanje på 30-dagersbilletten i appen, var det derfor naturlig å inkludere Kundeservice i forarbeidet.
Innen kampanjen startet, hadde vi omfattende opplæringsmateriell til hjelp for alle kundebehandlere. Det hjalp oss med å svare på de mer enn 5000 henvendelsene som kom inn via kontaktskjema og telefon i løpet av perioden.
Vi så også en stor økning i antall besøkende på Ruter S, og i løpet av kampanjeperioden hadde vi i snitt 481 besøkende per dag, mot 400 i foregående 30-dagersperiode. Her var det mange kunder som satte pris på å få hjelp med appen.
Forberedelsene som Kundeservice hadde gjort sammen med andre kollegaer i forkant av kampanjen, førte til at kunder fikk den hjelpen de trengte til å kjøpe billett til rabattert pris.